Infinity distant roads

Image

Wspólnie ze mną ktoś przejął mój trud. Wypełniłem swoje zadanie i wziąłem go na siebie. Jestem bardzo daleko. Daleko od własnego domu. Jestem związany z innymi ludźmi w nieskończoności, która tworzy życie, a nie tylko abstrakcyjny czas wymarzonego świata. ,,Skończone” jest częścią nieskończonego,a życie jest częścią skończonego. Poznałem wieczność. W wieczności nikt się do siebie się nie uśmiecha, wszystko jest poważne i ludzie są poważni. Wszystko jest zasadne, prawidłowe, prawie doskonałe. My… my w krótkim czasie tego naszego życia chcemy uśmiechać się, śmiać się razem, śmiać się do siebie. W wieczności czas nie istnieje, nie ma nocy i nie ma dnia. Ja jednak odczuwałem ciepło i zimno, odróżniałem dzień od nocy, a noc od dnia.

Chciałbym widzieć, chciałbym słyszeć, chciałbym przewidywać, wiedzieć coś na pewno, ponadto co wiem teraz… Moją duszę spowiły ciemności. Uczucie lekkości w sercu mnie wspiera, niewielka pewność uśmiecha się do mnie. Tylko ona. W milczeniu idę powoli, pozwala mi to wyprzedzić karawanę bólu. Nie jestem już tą samą osobą co kiedyś. Nie jestem już tym samym mężczyzną.

Codziennie życie ze swoimi wieloma trudnymi momentami tworzy w ludziach w pustkę. Wpędza Nas w poddenerwowanie, czyni sztucznymi. Zniekształcamy się i wszystkie właściwe postanowienia zanikają pod górą nagromadzonych okoliczności faktycznych. Człowiek powinien, co nie znaczy, że musi-powinien panować nad sobą, utrzymywać własną równowagę, nie krzywdzić, płynąć przed siebie, obrać właściwy kurs niczym solidnie zbudowany okręt wśród burz.

Paternalistyczna opieka.

Leave a Reply

