The sun is going down

Image

Wraca Słońce. Kończy się zima. Niewielka radość rośnie w sercu i żywi nadzieję. Aż chciałoby się wyjść na spacer. Tutaj niedaleko mnie płynie Warta. Wyobrażam sobie jej brzegi, drzewa, łąki, dorzecze, okoliczne wzgórza. Spacer z przyjaciółką, albo osobą którą darzy się szczególnym uczuciem. Rozmowa o pięknych, zapierających dech rzeczach i rozglądanie się dookoła.

Chciałbym złapać ukochaną dłoń i poczuć, że razem żyjemy, że razem wrócimy do domu. Widzę Cię, spoglądam w Twoje oczy, długo, nieprzerwanie, szukając w nich odbicia siebie. Doceniam to co nie jest widoczne, to czego z pozoru nie ma. Poszukuję najmniejszych szczegółów. Szukam ich. Innym udało się uniknąć wielu trudnych przejść, przeżyć, a ja nie unikając ich peregrynowałem w podejrzanym labiryncie. By się ocalić płynąłem z prądem jak liść na wodzie, nic więcej, a prąd mnie prowadził.  Życie nie jest szczególne, trudne do pojęcia czy zrozumienia. Ja, będąc roztargnionym , sam stwarzam sobie niebezpieczne sytuacje. Płynę dalej. Tym, co mnie męczy, są moje uczucia. Moje życie, teraz już spokojniejsze, pozwala mi myśleć, czasem nawet czytać. Czy dusza potrafi przemawiać, dać usłyszeć swój głos?

Mam nadzieję, że tak będzie zawsze, aż do samego końca. Potem odnajdę Ciebie, Ciebie przebywająca na Wyspie Dusz i razem trzymając się za dłonie będziemy ogrzewać Nasze ciała i myśli. Całe życie jest doświadczeniem, a doświadczenie uczy, chociaż brakuje czasu, by stosować je w praktyce. Dlaczego? Ponieważ, cały czas poświęcony jest na nieustanną naukę, na nieustanną zmianę wydarzeń, które nas pochłaniają.

Niekiedy wydaje się, że ludzie nie są dość mądrzy w swej złożoności, potrafią jedynie ranić, zabijać i pragnąć i chcieć tego, co do nich nie należy, a z czego mogliby nawet skorzystać, gdyby użyli zdolności, które posiadają, zdolności ludzkich. Albo też to własnie przeznaczenie przynosi te wielkie okresy zniszczenia i tortur, aby człowiek mógł osiągnąć jedność i dojrzałość ducha. Czy to jest możliwe?

Słońce zachodzi.

Leave a Reply

